tisdag 16 september 2008

Min älskade syster

Jag har en syster som man bara måste ÄLSKA hon är den mest omtänksamma människa ja känner och har ett hjärta av guld.
Hon är även två barns mamma till två av världens finaste barn och snart är hon även FRU colley som jag vet är efter längtat .

Marie som då min syster heter är 4 år äldre än mig och har vart min närmaste ``vän`` i snart 7 år (innan dess var ja en dryg lillasyster som snodde hennes smink och drog på mig hennes kläder och töjde ut dom som jag har några större storlekar än henne hahhaha)
Men sedan 7 år tillbaka har vi haft en väldigt bra syskon relation där vi kan prata om allt mellan himmel och jord .
Vi har båda gått igenom många mörka tunnlar men någonstans där inne i tunneln har vi alltid sett ett litet ljus och tagit oss ut på den ljusa sidan för att sedan kämpa oss vidare igenom det vi verkligen brinner för som självklar är nära och kära .

Som syster till Marie vet jag hennes svagheter och hennes egenskaper som hon har väldigt många av, hon är en god hjärtat människa som vill alla människor väl, och det är det som gör henne så älskvärd .

Utan min syster hade jag nog inte vart den är jag är idag hon har alltid vart en utav mina förebilder, hennes ord kan få mig att tänka om , hennes sett att se på mig kan få mig att se saker ur ett annat perspektiv, hennes sätt att lyssna kan få mig att öppna mig mer, Hennes sätt att vara får en annan människa att må bra ..
Det är dom sanna orden om min syster och dom som inte känner henne önskar jag att ni gjorde det för det är den mest underbara person som finns...


Tack för att du finns Marie

Inga kommentarer: